Ekonomi

BSH Ev Aletleri Grubu’ndan üst üste rekor büyüme: 2022 yılsonu ciro 15,9 milyar Euro

BSH Ev Aletleri Kümelenmesi, üst üste üçüncü yılda rekor büyüme kaydederek 2022 yılını 15,9 milyar Euro ciro ile kapattı. BSH’nin yıllık büyüme oranı yüzde 2,5 oldu ve faaliyet gösterdiği tüm bölgelerde büyüme başarısı gösterdi. Kur etkileri dikkate alındığında büyüme yüzde 4,2 oldu.

BSH CEO’su Dr. Matthias Metz, “Zor bir dönemde çok güçlü sonuçlar aldık. Portföy çeşitliliğimiz sayesinde farklı pazarlardaki fırsatları yakaladık ve büyüme trendini tüm bölgelerde gösterdik. 2023 hedefimiz, tüm faaliyet alanlarımızda ve ürün kategorilerimizde kârlı büyümeyi sürdürmektir.”

Avrupa’nın önde gelen ev aletleri üreticisi BSH Ev Aletleri Kümelenmesi, küresel bir basın toplantısında 2022 mali sonuçlarını açıkladı.

BSH CEO’su Dr. Matthias Metz toplantıda yaptığı konuşmada, son iki yılda pandemi nedeniyle artan tüketici ürünleri talebinin artan enflasyonla birlikte gerilemeye başladığını belirtti. Tedarik darboğazları, hammadde fiyat artışları, artan lojistik ve elektrik maliyetleri gibi koşulların şekillendirdiği 2022 yılında tüm bu koşullara rağmen başarılı sonuçlar elde ettiklerinin altını çizdi.

“Tedarik zincirimizi güçlendirmeye odaklanacağız”

CEO Matthias Metz, “Müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın bağlılığı, güçlü küresel marka portföyümüz, yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz ve çalışanlarımızın bağlılığı sayesinde 2022’de çok iyi performans gösterdik. 2023 hedefimiz, faaliyet gösterdiğimiz tüm bölge ve ürün kategorilerinde kârlı büyümemizi sürdürmektir. Artan enerji, malzeme ve işçilik maliyetlerini yönetirken tedarik zincirimizin daha da güçlendirilmesine odaklanacağız.”

Meksika ve Mısır’da iki yeni fabrika

Gelecekteki büyüme yolculuğunun rotasını da belirlediklerini söyleyen Metz, “Farklı pazarlardaki yerel gereksinimleri anlamak, tüketicilerin beklentilerini karşılayan ev aletleri geliştirip üretmek ve yaşam kalitesini yükseltmek temel odak noktamız. konutlarda. Bizim için yerel pazarlara yakınlık ve uluslararası büyüme; birlikte yürütülen süreçlerdir. Aynı zamanda, küresel varlığımızı daha da geliştiriyoruz. 2024’ten itibaren Meksika’daki yeni fabrikamızda Kuzey Amerika pazarı için pişirme kapları üretmeye başlayacağız. Aynı zamanda Asya-Pasifik ve Afrika bölgelerinde de yatırımlarımız devam ediyor. Hindistan, Chennai’deki üretimimizi genişlettik. Geçtiğimiz hafta Mısır’da yeni fırın fabrikamızın temel atma törenini gerçekleştirdik. Bu adımla Afrika kıtasındaki işimizi daha da büyütüyoruz” dedi.

Hem ciro hem de çalışan sayısında artış

BSH CFO’su Gerhard Dambach ise dünya çapında çalışan sayısının yüzde 1 artarak 63 bine ulaştığını belirterek, “Sadece ciro olarak değil çalışan sayısında da büyüme kaydettiğimiz için gururluyuz. , zor zamanlarda istihdamımızı sürdürürken.”

BSH’nin Türkiye’den yönetilen Gelişmekte Olan Pazarlar Bölgesi CEO’su olarak görev yaptıktan sonra, global yönetim kadrosundaki yeni düzenlemelerle 1 Ocak 2023 prestijiyle BSH’nin Satış ve Hizmetlerden Sorumlu İcra Konseyi Üyesi olarak atanan Rudolf Klötscher, şunları söyledi: şirketin 1 numarası olmaya devam ediyor” dedi.

Amerika, Hindistan ve Orta Doğu ortalamanın üzerinde büyüdü

Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’nın yer aldığı Amerika Bölgesi ise yüzde 16’lık artışla yine ortalamanın üzerinde bir büyüme sergiledi. Özellikle Avrupa bölgesindeki arz darboğazına ve yüksek elektrik ve ekipman fiyatlarına rağmen BSH, başkanlık konumunu koruyarak yüzde 0,3 oranında büyüme kaydetti. Asya-Pasifik/Afrika bölgesinde yıllık %2 ciro artışı sağlandı. Çin, pandeminin getirdiği kısıtlamalar nedeniyle yüzde 4 küçülürken, özellikle Hindistan ve Ortadoğu’da ortalamanın üzerinde bir büyüme yaşandı.

Buzdolabı ve bulaşık kategorilerinde güçlü büyüme

2022’deki en güçlü finansal büyüme, yıllık yüzde 8,8 büyüme oranıyla daha soğuk işlerden geldi. Bulaşık makinesi kategorisindeki büyüme ise yüzde 8 oldu. En güçlü ciroya sahip kuzine kategorisinde yüzde 2,8 büyüme sağlandı. Bu kategoride bir başka önemli gelişme de 2023 bahar prestijiyle yeni fırın serisinin lansmanı ile bekleniyor. Çamaşır ürünlerinde yüzde 6, küçük ev aletlerinde yüzde 6,2 düşüş oldu.

BSH Müşteri Hizmetleri Bölümü ise kapsamlı hizmet portföyü ve 50 ülkede yaklaşık 15 bin çalışanının emeği ile cirosunu yüzde 2,2 artırdı. Cihazların onarım süreçlerinin yüzde 83’ünü hızla gerçekleştiren BSH, Müşteri Tavsiye Puanını (NPS) 2 puan artırarak 73’e çıkardı.

Ar-Ge’ye 840 milyon Euro yatırım

Dijital dönüşüm stratejisini istikrarlı bir şekilde sürdüren BSH’nin bu yaklaşımı, yatırım bahislerinde de kendini gösterdi. Pandemi öncesi toplam cironun yüzde 3,9’una tekabül eden 628 milyon Euro’luk bütçe Ar-Ge’ye ayrılırken bu oran yüzde 5,3 artışla 840 milyon Euro’ya çıkarıldı.

33,4 GWh güç tasarrufu

2020 yılından bu yana dünyanın dört bir yanındaki üretim merkezlerinde karbon nötr olarak faaliyet gösteren BSH, üretimde güç verimliliğini istikrarlı bir şekilde artırıyor. 2022’de BSH, dünya çapında 230’dan fazla güç verimliliği önlemi ile 33,4 GWh enerji tasarrufu sağladı. Ürettiği yeşil enerji ile elektrik ihtiyacını karşılama konusunda her geçen gün daha da ileriye giden şirket, 2030 yılında elektrik ihtiyacının yüzde 100’ünü yeşil elektrikle karşılamayı hedefliyor.

Ev aletleri üreticisi, tedarik zincirini daha sürdürülebilir hale getirmek için yeni geri dönüştürülmüş plastik ve yeşil çelik kullanımına yönelik çözümler üzerinde ortaklarla birlikte çalışıyor. Bu analizler, Mayıs ayında Avrupa’da satışa çıkacak olan yeni Bosch Green Collection buzdolaplarında kullanıldı. Geri dönüştürülmüş, karbonu azaltılmış ve karbon nötr malzemeler kullanan buzdolapları, geleneksel cihazlarla üretilen muadillerine göre üçte bir oranında daha düşük karbon ayak izine sahiptir.

Yenilikçi ürünler

BSH, 2022 yılında yenilikçi dijital çalışmaları ve analizleri müşterilerinin beğenisine sundu. Bosch ve Siemens’in yeni premium fırın serisi, entegre kamerası ve yapay zeka teknolojisi ile yemekleri tercih edilen kızartma derecesine göre otomatik olarak hazırlıyor.

Çin pazarına sunulan hava kalitesi sensörlü buzdolapları, kötü kokuları hızlı bir şekilde algılıyor, aktif oksijen yardımıyla buzdolabının içindeki havayı temizliyor, bakteri ve virüslerin yüzde 99’unu, kötü kokuların yüzde 90’ını ortadan kaldırıyor. Tıpkı bir gıda bozulduğunda kullanıcının cep telefonuna bilgi göndermesi gibi.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu